21 Şubat 2014 Cuma

Ahmet Şerif İzgören - Moks Başarıya Giden Yol pdf indir

Geçtiğimiz ay televizyon kanallarında bir haber vardı. Asker; ablasını aramış, “Abla, babam beni cebimden bir arayıversin” demiş, belli kontörü yok. Baba, Egeli bir çiftçi, üç gün arayamamış oğlunu. Ama oğlu hep aklında, üçüncü gün oğlunun şehit olduğu haberi gelmiş. Hüngür hüngür ağlıyordu baba, “Param yoktu kontör alamadım, son bir kez duya- madım oğlumun sesini!” diyordu.
Kapattım televizyonu.
Ben de ağladım.
II. Dünya Savaşı bitiyor;
Kore’de kişi başına yıllık gelir 65 dolar.
Japonya’da 130 dolar.
Türkiye’de 200 dolar.
Yıl 2007;
Kore’de 24.000 dolar.
Japonya’da 40.000 dolar.
Türkiye’de 4.000 dolar.
Bu ülkede bürokrat ve politikacılara giden rüşvetin yıllık bütçesi, 5-7 milyar dolar arası. 
Tam rakam bilinemiyor.
Öte yanda babacık, kontör bulup oğlumun sesini son bir kez duyamadım diye ağlıyor, oğlum vatan için şehit oldu diye değil.
Bu ülkeyi 1940’lardan bu yana yöneten tüm o pişkin adamların ellerinde kan yok, diyorsanız iyi düşünün.
Dünyada 200 devlet var. Bunların 170’i bize vize uyguluyor.
Bu ülke korkunç yönetildi.
Büyük şehirlerin lüks semtlerinde, saat 10.00-11.00 gibi evlerin kapısının önünde bekleyen siyah, hepsi en az 100.000 euroluk lüks, resmî plakalı arabalar görürsünüz. Mesaiye o saatte gider bu adamlar.
Çiftçi Amca hüngür hüngür ağlar.
Şirketlerde patron yazarkasanın başında oturur. Çalışanın maaşından on kuruş kesince kâr ederim, garibanın maaşını dört gün daha bankada bekletirsem repodan kazanırım zanneder.
Eğitmez, öğretmez, sonra da yazarkasanın başında batıp gider.
Bu kitabı, bunun için yazdım. Ülkedeki iyi örnekleri ve uygulamaları görün diye.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder